dimecres, 6 d’abril del 2011

ACTIVITAT 8 FITES SENSORIOMOTORES PIAGET



Subestadis Sensoriomotriu:
 ( de 0 a 1 mes ):
1.Exercici dels reflexos. En el moment de naixement el nadó disposa d'un muntatge hereditari compost per reflexos, postures i sensacions, entre els quals destaquen:
. El reflex de succió
. El reflex pupil.lar
. Les sensacions visuals, acústiques, tàctils i gustatives
  ( D'1 a 4 mesos ):
2. Primeres adaptacions sensoriomotrius i reacció circular primaria. Es el moment de les primeres accions anticipatòries, preparen la intel.ligència.
. L'Infant efectua reaccions circulars primàries, que són accions centrades en el seu propi cos en un intent de reproduir uns efectes que inicialment ha produït per atzar. No hi ha imitació, però si contagi.  ( De 4 a 8 mesos ):
3. Reacció circular secundaria i procediments per fer durar els espectacles interesants.
Les accions i moviments de l'infant estan més compostos per esquemes que per reflexos innats,
. Reaccions circulars secundàris tendeixen a repetició d'esquemes coneguts aplicats al mon exterior.
. Quan al nadó se li presenta un fenomen o espectacle interessant sobre el qual no actua directament, intenta fer-lo durar mitjançant reaccions circulars amb l'ús dels seus esquemes habituals.
  ( De 8 a 12 mesos ):
4.Coordinació d'esquemes secundaris i aplicació dels mateixos a noves siyuacions.
 ( De 12 a 18 mesos ):
5. Reacció circular terciària ( RCT ) i descobriment de nous mitjans per experimentació activa.
  ( De 18 a 24 mesos ):
6. Intervenció de nous mitjans per combinació mental.
. En relació amb la invenció.
7. Respecte a la permanència de l'objecte.
8. En relació amb la casualitat i amb l'espai.
 9.El joc simbòlic o de simulació.
10 . Accés a la representació.
. El pas a un estadi.

FITES PREOPERATORIS:
. 1 Egocentrime: Dificutat de diferenciar el món interior i el exterior. L'Infant està centrat en sí mateix.
. 2 Centració: És la tendència que té l'infant de seleccionar i tenir en compte un sol aspecte de la realitat
. 3 Juxtaposició: És la incapacitat  de l'infant de relacionar o ordenar d'una manera lògica els elements que formen un tot. Està molt relacionada en el sincretisme.
. 4 Sincretisme: És la tendència de l'infant a percebre la realitat mitjançant visions globals i a trobar semblances o relacions entre objectes i situacions sense fer cap anàlisi prèvia.
. 5 Irreversibilitat: Capacitat d'executar una acció en els dos sentits del rrecorregut, perquè no es pot comprendre que es tracta de la mateixa acció al revés.

4 comentaris:

  1. Hola Rosa m'ha agradat molt la teva publicació amb imatges,reconec que queda millor que sense elles,las explicat per temps com jo i d'aquesta manera s'anten mijor.

    ResponElimina
  2. Hola Rosa:
    Com ja l'hi he dit a la Rosana, l'elecció de les fites és molt subjectiu i crec que totes són importants en el desenvolupament intel.lectual.
    En general, m'agrada com ho heu fet i coincidim en força de les fites

    ResponElimina
  3. Hola Mª Angeles, estic d'acord amb tu que explicat aixì queda millor.
    Les imatges sempre donen vida als documents.

    ResponElimina
  4. Hola Rosa,
    Estic d'acord amb la Tere, totes les adquisicions són importants i és a criteri personal les escollides. Esta força bé.

    ResponElimina