divendres, 11 de març del 2011

ACTIVITAT 8: L'OBSERVACIÓ TÓNICO- POSTURAL

En aquesta imatge el nen esta en posició asseguda. el nen té un equilibri estàtic,manté el cap per si sol, se inclina sense ajuda. L'Infant es mostra feliç ja que esta somrien, esta assegut davant d'un ordinador. Es pot apreciar un bo to muscular.
La prensió es bona ja que l'Infant juga amb el teclat de l'ordinador amb la ma dreta. La Lateralitat no esta definida encara. Té desenvolupat la visió oulo-manual perque mira directament l'ordenador. Domina l'hipertonia. Aquest Infant té entre 9 - 11 mesos.







En aquesta imatge s'observa una nena ajupida per agafar una flor que hi ha al terra.
Com que l'agafa amb la ma esquerra la seva lateralitat no esta desenvolupada del tot. El equilibri és dinàmic. Com que agafa la flor amb la ma i la mira amb els ulls podem dir que te una coordinació visió-manual. Referent a la prensió fa la pinça inferior.
Crec que aquesta nena té una edat de 12 mesos.









El nen d'aquesta imatge esta assegut en una cadira correctament i dibuixant alguna cosa damunt d'una taula, esta mig inclinat cap endavant per observar millor el que dibuixa, això vol dir que té un bon equilibri. La lateralitat ja esta definida (agafa el llapis amb la ma dreta) Referent a la pinça pot fer els dos tipus correctament, L'equilibri és molt bo.
Crec que aquest nen té entre 5 - 6 anys.

4 comentaris:

  1. Hola Rosa les explicacions hem semblen correctes i referents a les meves edats penso que son caorrectes l'unic que jo no he ficat més o menos el mateix que vosaltres.

    ResponElimina
  2. Hola rosa penso també com la mª Angels ja que les explicacions estan molt acertades però amb l'edat de la segona imatge.. jo e ficat una edat totalment diferent.

    ResponElimina
  3. Hola Rosa:

    els teus comentaris en general són encertats, en general m'agradat. Però la nena de la segona foto afirmo que és, i, coincidint amb la Gemma, d'uns 20-21 mesos d'edat ja que segons els apunts de la conxi és en aquesta edat que l'infant pot recullir objectes del terra ajupint-se sense caure.( jo també pensava que tenia entre 15 i 18 però ara ja no)
    i pel que fa a la foto del nen crec que em vaig quedar curta i té entre 4 i 6 anys per que mostra preferència per una mà en concret.Estic d'acord dons amb l'edat que li dones.

    ResponElimina
  4. Hola Rosa!
    Pel que fa a les explicacions em semblen correctes,i sobre les edats dels infants hi ha molt poca diferència a les meves.

    ResponElimina